Nawigacja

Blog

Blog, to rodzaj strony internetowej, którą może założyć i prowadzić każda osoba. Założenie bloga to zaledwie kilka kliknięć. Aby założyć blog, nie trzeba znać języka HTML. Wystarczy wybrać platformę blogową (blogger albo wordpress), kupić domenę i zainstalować na danej platformie odpowiedni szablon. W kolejnych krokach ustawiamy wszystkie dane i zmodyfikujemy szablon na podstawie obrazów, czcionek czy kolorów. Po ustawieniu satysfakcjonującego wyglądu bloga można zacząć na nim pisać. Niektóre elementy niedostępne w szablonach bloga wymagają ingerencji w kod, jednak wszystko, co jest niezbędne, jest dostępne. Jeśli jednak chce się wprowadzać jakieś zmiany w kodzie, należy uprzednio zrobić kopię zapasową bloga. Zapraszam do odwiedzin mojego bloga.

Dlaczego warto prowadzić blog?

Blogi mają bardzo wiele zalet. Przede wszystkim jest to własna strona, którą można prowadzić z ponoszeniem kosztów związanych z zakupem domeny czy hostingu; mniej więcej 200 zł na rok. Zaletą blogów jest oczywiście łatwość i szybkość zakładania, ale też to, że jest to strona całkowicie własna. Tutaj nikt nie narzuca nam żadnych zasad korzystania, ale możemy narzucić je sami użytkownikom bloga. Na blogu można pisać co tylko się chce, na jakikolwiek temat. Ponadto blog może posłużyć do prowadzenia działalności, może być do niej dodatkiem lub sam może nią być. Na blogu można zyskać przede wszystkim stałych czytelni, tylko trzeba wiedzieć, jak. Dla niektórych osób, na przykład bardzo nieśmiałych lub samotnych, blog może być oknem na świat i sposobem komunikacji z innymi ludźmi. 

 

Prowadzenie bloga nie tak proste jak założenie

Wiele osób decyduje się na założenie bloga, myśląc, że jego prowadzenie jest równie proste. Nic bardziej mylnego. Przede wszystkim trzeba mieć na niego pomysł i umieć pisać. Wpisy powinny być czytelne, sensowne, kierowane bezpośrednio do czytelników oraz bez błędów. Wpisy powinny być również publikowane regularnie. Częstotliwość nie jest tak ważna, jak właśnie regularność. Najlepiej ustalić sobie, że wpisy będą publikowane w konkretne dni tygodnia. We wpisach powinna znaleźć się zachęta do działania na blogu, a więc skomentowania czy skorzystania z oferowanych usług lub produktów. Blog firmowy może być znakomitym dodatkiem dla firmy, na pokazanie, że firma ma naprawdę wiedzę w swoim fachu i jest profesjonalna. Blog sklepu internetowego jest zaś miejscem, w którym właściciel sklepu może pokazać, że zna się na branży, w jakiej działa, na sprzedawanych produktach itp.