Nawigacja

CTA

CTA jest skrótem od Call To Action i jest to nic innego jak zachęta do działania. Na stronach internetowych do działania zachęca się użytkownika poprzez umieszczanie odpowiednich przycisków. Taki przycisk powinien znajdować się obowiązkowo na landing page, czyli stronie docelowej, na której znajdzie się użytkownik po kliknięciu w reklamę czy znaleziony gdzieś w internecie link do strony. Przycisk Call To Action powinien znajdować się na górze strony, tak aby nie było konieczne przewijanie jej dla jego znalezienia. Powinien wyróżniać się na tle innych elementów strony odpowiednią wielkością oraz kształtem. Treść przycisku powinna zachęcać użytkownika do podjęcia konkretnego działania. Najpopularniejszym przyciskiem Call To Action jest chociażby „ Czytaj dalej”, który zachęca do otwarcia całego artykułu po przeczytaniu nagłówka i wstępu lub zajawki w wordpressie. Inne przykłady przycisków Call To Action to: „ Zarejestruj się”, „Kup teraz”, „Subskrybuj” czy „Zobacz więcej”. 

 

Dlaczego CTA jest jednym z najważniejszych elementów na landing page?

Tworząc landing page nie wolno zapomnieć o umieszczeniu na niej tego przycisku. Ludzie lubią być zachęceni do działania i prędzej je podejmują, kiedy mają zachętę. Takie przyciski zawierają przede wszystkim bezpośredni zwrot do klienta, a więc są elementem interakcji z nim, co też ma wpływ na jego decyzję o podjęciu akcji. Kiedy użytkownik widzi, że właściciel strony zwraca się do niego bezpośrednio, odczuwa szacunek z jego strony, co podnosi reputację firmy i sprawia, że użytkownik chętniej podejmuje działanie niż gdyby takiej zachęty nie było. Przyciski zachęcające do działania znajdują się także w mediach społecznościowych. Na Facebooku tworząc post lub reklamę można dodać taki przycisk zachęcający do działania i takie reklamy przynoszą lepsze efekty niż te bez takiej zachęty.