Nawigacja

Feedback

Feedback to nic innego jak informacja zwrotna. Przykłady feedbacku to chociażby możliwość wyrażenia opinii o sklepie lub produkcie po dokonaniu zakupu przez klienta albo ocena wystawiana przez nauczyciela i analiza progresu poczynionego przez ucznia początku nauki. Również w pracy mamy do czynienia z feedbackiem i to z dwóch stron, ponieważ zarówno szef może oceniać nas i wyrażać swoje opinie o naszej pracy, jak i my możemy wyrażać swoje zdanie o szefie. Udzielanie feedbacku nie jest wcale prostą sprawą, zwłaszcza kiedy niestety opinia jest negatywna. Informacje przekazywane przez feedback nie mogą być oparte na emocjach, szczególnie tych negatywnych. Ważne jest także to, by feedback jak najszybciej dotarł do jego adresata, gdyż wtedy jest najskuteczniejszy. Dobrze przekazany feedback jest podstawą komunikacji, a bez niej nie będzie w stanie poprawnie funkcjonować żadna firma. Dzięki jasnym zwrotnym informacjom firma może wprowadzać istotne i pozytywne zmiany czy to dla pracowników, czy na stronie internetowej dla klientów.

Udzielanie feedbacku – metoda kanapki

Jedną z najbardziej popularnych metod udzielana feedbacku jest metoda kanapki, która polega na przekazywaniu informacji w odpowiedniej kolejności. Najpierw przekazywana jest informacja pozytywna, następnie negatywna, a na końcu znów pozytywna. Dzięki temu łatwiejsze jest przyjęcie takiej informacji zwrotnej. Czasami jest również stosowany model rozmowy, polegający na rozpoczęciu jej, zaprzestaniu, a następnie kontynuowaniu.