Nawigacja

Głośne myślenie

Głośne myślenie jest eksperymentalnym protokołem, wykorzystywanym podczas przeprowadzania audytów użyteczności strony internetowej. Polega to na tym, że zachęca się badane osoby będące użytkownikami strony podczas badania do komentowania na bieżąco oraz wypowiadania głośno swoich opinii, uwag czy też wątpliwości, co do działania i użyteczności witryny. Użytkownicy wykonują zadania zgodnie z ustalonym wcześniej scenariuszem badania i na głos wyrażają swoje zdanie. Na podstawie tych informacji można wywnioskować postrzeganie swojej interakcji ze stroną przez użytkowników, odkryć ewentualne pojawiające się błędy czy inne niedogodności, a także ich ogólne nastawienie emocjonalne do badanej witryny internetowej. To bardzo dobry sposób badania, ponieważ pozwala uzyskać opinie osób korzystających ze strony, a chyba nie ma nic lepszego od informacji od samych użytkowników. Tylko osoby korzystające ze strony zauważą najlepiej wszelkie niedociągnięcia, których może nie zauważyć właściciel czy projektant.