Nawigacja

Key Visual

Key visual jest graficznym kluczem, zapewniającym marce klarowność oraz możliwość zostania zapamiętaną przez odbiorców. Key Visual jest głównym motywem graficznym  marki, przedstawiającym jej emocje czy wartości, z którymi się identyfikuje. Jest to najczęściej pewien motyw graficzny, pojawiający się we wszystkich materiałach związanych z marką. Dzięki przenoszeniu na inne elementy użytkowe czy promocyjne, umożliwia zachowanie spójności komunikacyjnej marki i ułatwia odbiorcy jej rozpoznawanie, a także oczywiście zapamiętywanie. Dobry key visual powinien być przede wszystkim zrozumiały, prosty, unikalny i wyróżniający na tle innych marek, użyteczny we wszystkich nośnikach informacji i mediach, a także adresowany do konkretnej grupy docelowej. 

 

Jak wygląda key visual?

Key visual jest zwykle prosty, ale czasem bywa bardziej rozbudowany. Musi być zrozumiały oraz charakterystyczny dla danej marki i odróżniający ją od konkurencji. Typowe motywy graficzne key visualu to: typografia, czyli stosowanie tych samych liter o tej samej wielkości, ilustracje o takiej samej stylistyce i charakterze, zdjęcia o podobnym pomyśle, aranżacji, barwie czy kadrze, układ grafiki w stosunku do tekstu czy też konkretny element graficzny, który jest stale powtarzany. Najważniejszą cechą key visual jest jednak jego elastyczność, czyli możliwość przenoszenia na różne elementy marki. Jednak nie jest to typowy szablon, jeden plik, przenoszony na zasadzie kopiuj – wklej.