Nawigacja

Landing Page

Landing page to w wolnym tłumaczeniu „strona lądowania”, ale w polskim nazewnictwie określana jest jako strona docelowa. Jest to strona, na której „ląduje”, czyli zostaje na nią przeniesiony użytkownik po kliknięciu w reklamę czy znaleziony gdziekolwiek w internecie link (w wyszukiwarce, newsletterze, itp.). Landing page jest jednym z najistotniejszych elementów strony internetowej. Co z tego, że ktoś kliknie w reklamę czy w link, jak wejdzie na stronę i za chwilę z niej wyjdzie, bo strona, na której się znajdzie będzie nieodpowiednia i go zwyczajnie nie zainteresuje. Landing page musi być tak skonstruowana, by użytkownik na nią trafiający pozostał na niej jak najdłużej i mógł łatwo przenieść się na inne podstrony i znaleźć to, czego szuka. Stworzenie odpowiedniej landing page jest bardzo istotnym elementem działań marketingowych. 

Jak stworzyć odpowiednią landing page?

Tworząc odpowiednią landing page, należy zwrócić uwagę na kilka bardzo ważnych elementów. Pierwszym z nich jest oczywiście nagłówek. To on wita użytkownika, który zostaje przeniesiony na stronę po kliknięciu w odnośnik. Nagłówek powinien być krótkim zdaniem, kontynuującym to, co jest zawarte w reklamie lub adresie internetowym strony i wprowadzającym w treść strony. Musi on być zrozumiały i przyciągnąć uwagę użytkownika, ponieważ to właśnie od niego zależy, czy użytkownik zagłębi się dalej w treść strony. Statystyki mówią, że 10 osób czyta nagłówek, a zaledwie dwie przechodzą dalej. Nagłówek jest więc najważniejszym elementem strony. Jeśli na landing page przedstawiany jest produkt lub usługa, należy podkreślić w formie podpunktów najważniejsze i największe korzyści z zakupu produktu lub skorzystania z tej usługi. Ma to wyróżnić ofertę na tle konkurencyjnych firm. Kolejny bardzo ważny element landing page to CTA, czyli Call To Action. Landing page ma nakierowywać użytkownika do kliknięcia w zamieszczony na niej przycisk akcji. Przycisk ten musi wyróżniać się na stronie wielkością i kolorem, a zamieszczony na nim napis ma zachęcać do działania. Przykładowe takie przyciski, to: „Subskrybuj”, „Zarejestruj się”, „Kup teraz” lub „Czytaj dalej”.

 

Grafika i rekomendacja na landing page

Na landing page istotna jest również grafika. Musi być ona dopasowana do treści, tak aby użytkownik bez czytania treści mógł już zapoznać się z treścią strony. Zależnie od charakterystyki oferty, najlepszym rozwiązaniem jest przedstawienie produktu lub usługi w kontekście. Ostatnim bardzo ważnym elementem landing page jest zamieszczanie zwykle na końcu rekomendacji. Warto umieścić na stronie opinie o produkcie i usłudze od zadowolonych klientów. Są one potwierdzeniem kompetencji firmy i jej wiarygodności, dzięki czemu łatwiej będzie zyskać zaufanie kolejnych klientów, którzy z kolei będą mogli łatwiej podjąć decyzję o skorzystaniu z oferty. Tworząc landing page należy jednak pamiętać, że to nagłówek i Call To Action są najważniejszymi elementami, które powinny być widoczne bez przewijania strony, a rekomendacje i opinie choć też istotne, powinny znaleźć się na dole strony.