Nawigacja

Logotyp

Logotyp to forma graficzna stanowiącą interpretację brzmienia nazwy i polegająca na identyfikacji określoną aktywność lub działalność, na przykład instytucję, firmę, markę czy produkt. Podstawowe zadanie logotypu to odróżnienie produktów lub usług danej marki od marek konkurencyjnych. Logotypy bardzo często rejestrowane są jako znaki towarowe. W zależności od tego, jakie ujęcie się przyjmuje, logotyp może zawierać albo sam symbol graficzny (godło, sygnet), symbol z nazwą czy samą nazwę, ale może zawierać także inne elementy, typu slogan, albo samą nazwę, która stanowi literniczą częścią znaku firmowego czy towarowego. Z pojęciem logotypu mamy do czynienia również w drukarstwie. Oznacza ono wieloliterową czcionkę bądź matrycę z oczkiem, używaną w tradycyjnym drukarstwie, która zawiera skrót wyrazu albo wyrażenia i stosowaną w celu przyspieszenia ręcznego składania.

Logotyp a logo

Należy pamiętać o tym, że logotyp to nie to samo co logo. Jeśli logotyp zawiera oprócz nazwy lub symbolu jakieś hasło lub slogan, można nazwać to logiem. Tak naprawdę logo składa się z wielu różnych części i logotyp może być co najwyżej jego częścią. Sam logotyp może być określony jako logo, ale typowe logo nie jest już logotypem. Oba jednak mają taką samą funkcję dla marki – gwarantują jej rozpoznawalność i odróżnienie od firm konkurencyjnych.