Nawigacja

Newsletter

Newsletter to jedna z metod marketingowych, polegająca na wysyłaniu do odbiorców, którzy zostawią swoje dane kontaktowe regularnych wiadomości na ich adresy e-mailowe, z informacjami o nowych wpisach na stronie, nowych produktach w sklepie internetowym, nowościach, promocjach oraz zachęceniem do podjęcia działania, czyli wejścia na stronę, dokonania zakupu, itp. Na niemal każdej stronie internetowej znaleźć można przycisk „subskrybuj” lub okienko zatytułowane w podobny sposób. Użytkownik, który chce otrzymywać regularne powiadomienia w formie newslettera, podaje w okienku swój adres e-mail. Podany adres trafia na listę mailingową, gromadzoną przez właściciela strony. Ten z kolei przygotowuje w odpowiedniej formie – tekstowej, graficznej lub infografiki, wiadomości, w których umieszcza oczywiście link do swojej strony i które automatycznie są później rozsyłane na podane adresy. Jest to metoda marketingowa pozwalająca na bliską interakcję z klientem oraz prezentowanie informacji tylko osobom, które są tym zainteresowane. Zapraszam do zapisania się na mój newsletter.

 

Jak stworzyć odpowiedni newsletter?

Aby newsletter przyniósł oczekiwane efekty, musi być przemyślany i stworzony w odpowiedni sposób. Przede wszystkim wiadomości te nie mogą być nachalnymi reklamami, zmuszającymi wręcz do wchodzenia na stronę. Nie można także wysyłać newsletterów codziennie, gdyż to już zostanie potraktowane jako spamowanie, czego nikt nie lubi. Dobry newsletter jest wysyłany na przykład raz w tygodniu lub w miesiącu, a najlepiej wtedy, kiedy rzeczywiście wydarzy się coś nowego na stronie, na przykład pojawi się nowy wpis, czy nowy produkt albo jakaś promocja. Warto w wiadomości zwracać się bezpośrednio do klienta. Nie można także zmuszać klienta do zapisania się no newslettera i należy dać mu możliwość zrezygnowania z usługi. Newsletter powinien być oparty na jednym, podstawowym szablonie, w którym zmieniana będzie tylko treść i do którego odbiorca się przyzwyczai. Warto w newsletterze zaoferować też coś, co jest niedostępne dla osób, które go nie prenumerują. Mogą to być na przykład specjalne kody rabatowe, promocje specjalnie dla subskrybentów czy inne informacje. Istotne jest również ulokowanie na stronie okienka lub przycisku subskrypcji. Najlepiej jeśli okienko będzie umieszczone na stronie, a nie będzie wyskakiwało każdemu użytkownikowi przed nos, nawet takiemu, który nie będzie nim zainteresowany. Jeśli już decydujemy się na wyskakujące okienko, warto zwrócić uwagę na to, by możliwe było jego łatwe wyłączenie dla niezainteresowanych.

 

Zalety newslettera

Zaletą newslettera jest przede wszystkim możliwość gromadzenia adresów e-mailowych naszych potencjalnych klientów i maili, a więc i naszych fanów, zainteresowanych naszymi treściami, produktami czy usługami. Jest to dodatkowy sposób kontaktu z klientem, który zostaje nam w razie problemów z funkcjonowaniem na przykład mediów społecznościowych. Newslettery mają także wysoką skuteczność marketingową. Nie jest istotne też, jakiego programu używamy do tworzenia newslettera, bo lista e-maili należy całkowicie do nas. Program możemy zmienić bez obaw, że utracimy maile. Poprzez newsletter możemy również przekazać naszym fanom i potencjalnym klientem istotne informacje, które uzupełniają treści znajdujące się na stronie. Dzięki newsletterowi zyskujemy grono stałych użytkowników strony, a nawet klientów.