Nawigacja

Remarketing

Remarketing to wszystkie działania marketingowe, podejmowane w celu zachęcenia użytkowników, którzy już dokonali konwersji, do powrotu na stronę i dokonania jej ponownie. Na przykład, jeśli ktoś dokonał zakupu w sklepie internetowym, to sklep będzie zachęcał go swoimi działaniami do tego, aby kiedyś wrócił i kupił coś ponownie. W kampanii remarketingowej istotne są dwa czynniki. Po pierwsze to dopasowanie kreacji reklamowych do konkretnej grupy użytkowników, na podstawie ich aktywności na stronie. Drugi czynnik zaś, to ściśle zdefiniowane okno konwersji. Wyróżnia się remarketing standardowy, będący idealnym rozwiązaniem dla każdego, kto posiada swoją działalność w wersji on-line lub sklep internetowy oraz remarketing dynamiczny, bardziej zaawansowaną formę remarketingu, zwłaszcza pod względem technicznym. Kampanie są tutaj tworzone automatycznie, na podstawie produktów i usług, którymi interesują się użytkownicy. Do konfiguracji w tym przypadku niezbędna jest pomoc specjalisty, najczęściej programisty.

 

Korzyści płynące ze stosowania remarketingu

Remarketing daje całe mnóstwo korzyści. Po pierwsze umożliwia szybki kontakt z klientem i daje możliwość kierowania reklam do odpowiednich osób i w odpowiednim czasie. Reklamy mogą się wyświetlać osobom, które wcześniej dokonały konwersji w naszej firmie, kiedy szukają informacji gdzie indziej. Remarketing umożliwia też tworzenie precyzyjnych reklam, skierowanych do konkretnych, wąskich grup odbiorców, na przykład tylko do osób, które dodały coś do koszyka, ale ostatecznie tego nie kupiły. Ogromną zaletą remarketingu jest również zasięg na bardzo szeroką skalę. Można dotrzeć do wielu użytkowników, znajdujących się na naszych listach remarketingowych i korzystających z różnych urządzeń, używając ponad dwóch milionów witryn oraz aplikacji. Kampanie remarketingowe są także opłacalne, gdyż można tworzyć skuteczne kampanie, stosując w nich automatyczne określanie stawek. System oblicza stawkę dla osoby widzącej reklamę, dzięki czemu można wygrać aukcję przy najlepszej możliwej cenie.

 

Remarketing w Google AdWords

Najbardziej znanym i popularnym narzędziem do tworzenia kampanii marketingowych oraz remarketingowych jest Google AdWords. Oferta kampanii remarketingowych Google AdWords jest bardzo szeroka. Do wyboru jest zarówno remarketing standardowy, jak i będący zaawansowaną opcją remarketing dynamiczny, ale także inne rodzaje remarketingu. Na przykład można zdecydować się na listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, czyli wyświetlanie reklamy firmy użytkownikom, którzy dokonali jakiejś konwersji na jej stronie, ale wrócili do wyszukiwarki i nadal szukają informacji gdzie indziej. Inna opcja to remarketing video, czyli wyświetlanie reklam osobom, które weszły w interakcję z firmą poprzez kanał na YouTube lub z filmami zamieszczonymi na stronie i przeglądają filmy, strony lub aplikacje w sieci reklamowej. Jest jeszcze funkcja kierowania remarketingu na listę klientów. Dzięki temu można przesłać listę z danymi kontaktowymi otrzymanymi od klientów i wyświetlać im reklamy, gdy są zalogowani w Google.