Nawigacja

Subdomena

Subdomena to dodatkowa część dla głównej domeny. Znajduje się zazwyczaj przed kropką, która poprzedza z kolei nazwę głównej domeny. Subdomeną będzie więc na przykład słowo „fryzjer” w adresie fryzjer.krakow.pl. Najczęściej subdomeny są wykorzystywane do wydzielenia pewnej części danej strony, która jest mocno rozbudowana. Chodzi tu o cele marketingowe lub zachowanie tematycznej odrębności strony w subdomenie. Subdomeny służą również do wydzielenia różnych wersji językowych stron, tworzenia landing page sprzedażowego dla danej kampanii, domen testowych dla witryn czy również tworzenia strony w wersji mobilnej. Ciekawostką jest fakt, że subdomeną jest także sam przedrostek „www”. W SEO istotne jest szczególnie to, że subdomena stanowi dla wyszukiwarki zupełnie inną domenę, co oznacza, że jej widoczność znacznie różni się od widoczności głównej domeny. Z tego powodu na przykład, gdy prowadzony jest blog firmowy na stronie, to jego adres powinien wyglądać tak: fryzjer.pl/blog, a więc powinien on być zawarty w katalogu, a nie w subdomenie. Jako że www również jest subdomeną, jest ona traktowana jako inna strona internetowa, co przy braku odpowiednich przekierowań może duplikować stronę główną.